Productcategorieën

Winkelmandje

Meest bekeken producten

Dit gamma sportvoedingsproducten met hoge dosissen is bedoelt voor de sporter die bewust bezig is met zijn prestaties, lichaam en voeding.
Bekijk alle producten

Meest recente artikels

Type what you are searching for:
Producten die profs écht gebruiken: doeltreffend, gedurfd & wetenschappelijk

Schrijf je in voor de maandelijkse nieuwsbrief

Met tips voor sporters om je zo goed mogelijk te adviseren. Je krijgt tips over voeding, training, materiaal en meer.
complete-physio-simple-sports-nutrition-for-the-everyday-runner-8-638-380x285

Het geheime wapen als sporter: Carboloading

Met carboloading bedoelen we jouw glycogeenvoorraden in de spieren en lever optimaal vullen met koolhydraten. Daardoor zal je een grotere hoeveelheid koolhydraten kunnen gebruiken tijdens de inspanning. Meer koolhydraten zorgen voor meer energiereserve en dus frissere benen in de finale!

Wat kan je ermee doen?

  • 8 à 10g per kilogram lichaamsgewicht is aan te raden! Om je een

    idee te geven, er zitten reeds 70g koolhydraten in 100g ongekookte pasta en 75g in 100g ongekookte rijst.

  • Je neemt dus tijdens de ladingsdagen voor de wedstrijd best veel koolhydraten in onder vorm van deegwaren, rijst, banaan en andere fruitsoorten, aardappelen, brood, havermoutpap met honing en rozijnen, pudding, rijstpap met bruine suiker en andere zoete versnaperingen die vrij zijn van vet maar hoog in koolhydraten.
  • Je eet tijdens deze dag eveneens best twee maal per dag deegwaren. Je kan bvb een koude pasta of quinoa salade maken met groenten en magere charcuterie. Later op de dag kan je dan kiezen voor een warme pasta schotel!

complete-physio-simple-sports-nutrition-for-the-everyday-runner-8-638-380x285

3 Weetjes hierbij

  1. Vergeet ook niet van voldoende te drinken, 2 l vocht per dag is een must om jouw koolhydraten te kunnen transporteren.
  2. Wist je dat Fabian Cancellara heel goed in

    laden is? Hij kan bvb op donderdag 81kg wegen en op zondag als het een belangrijke wedstrijd is maar liefst 86kg wegen! Dit zijn de koolhydraten en het vocht dat hij ‘geladen’ heeft!

  3. 8 à 10g per kilogram lichaamsgewicht is aan te raden.