Productcategorieën

Winkelmandje

Meest bekeken producten

Dit gamma sportvoedingsproducten met hoge dosissen is bedoelt voor de sporter die bewust bezig is met zijn prestaties, lichaam en voeding.
Bekijk alle producten

Meest recente artikels

Type what you are searching for:
Producten die profs écht gebruiken: doeltreffend, gedurfd & wetenschappelijk

Schrijf je in voor de maandelijkse nieuwsbrief

Met tips voor sporters om je zo goed mogelijk te adviseren. Je krijgt tips over voeding, training, materiaal en meer.
imgres-150x1502x

Overzicht: Welke fietskader past bij welke inspanning

B’TWIN biedt een gamma racefietsen aan, die in de eerste plaats een uitstekend prestatievermogen in de weegschaal leggen, maar tegelijk vinnigheid, rendement en comfort combineren met strakke designs. In 2014 lanceert het merk 3 performance-frames, voor 3 verschillende doeleinden.

Racefietsen op maat van de gebruiker

Het merk heeft de ambitie om zijn gebruikers een breed scala aan mogelijkheden en belevingen aan te bieden om te fietsen op de weg:

  • Veelzijdigheid en snelheid met de ALUR, de sportieve racer om de kasseistroken van Noord- Frankrijk te verslinden of de bergen in te trekken dankzij het betrouwbare EVO Vario-concept.
  • Veelzijdigheid en kracht met de MACH en de EVO Power-composiettechnologie, voor sprinters en wielertoeristen die alles geven.
  • Dynamiek en snelheid met de gloednieuwe ULTRA en zijn EVO Dynamic-ontwerp, voor gevleugelde klimmers.

Expertise van gepassioneerde fietsers

Met een team van gepassioneerde ontwerpers wil B’TWIN wielerliefhebbers samenbrengen en mensen de sport laten ontdekken. Daarvoor gaat het merk tot bij zijn gebruikers en benut het de expertise van gepassioneerde fietsers om producten van topkwaliteit te ontwikkelen, te testen en te vervaardigen. Zo werkt B’TWIN sinds 2011 samen met het juniorenteam B’TWIN U19 Racing Team. De 20 junioren testen het hele jaar door de fietsen en de kleding van het merk.

3 performance-frames voor racefietsen

In 2014 pakt B’TWIN uit met 3 performance-frames, voor 3 verschillende doeleinden. Elk frame is geschikt voor competitiegebruik en UCI-gecertificeerd.

1. Frame racefiets ULTRA EvoDynamic: een uitgekiende opbouw

  • Gewicht van het frame: 850 gram
  • Gewicht van de voorvork: 325 gram

frame racefiets ultra

Voor de ULTRA lieten de ontwerpteams zich inspireren door de architectuur van de FACET ESR 2013, met een dragend bovenframe en een dynamisch ondergedeelte.

De fiets is tegelijk vederlicht én dynamisch. De benedenstructuur draagt bij tot de vinnigheid van het frame, de dragende bovenstructuur zorgt voor het comfort. Dit concept zal ongetwijfeld scoren bij wielrenners van alle niveaus.

Het onderste gedeelte of de dynamische structuur omvat de vork, de stuurinrichting, de diagonale framebuis, de bracket, de achtervork en de uitvaleinden voor het achterwiel. Dit deel is bepalend voor het rijgedrag van de fiets en is dan ook ‘oversized’ om extreem stijf voor de dag te komen. De trapenergie wordt met een maximaal rendement overgedragen op het achterwiel. Dat maakt het frame enorm efficiënt terwijl je zittend trapt, maar ook wanneer je rechtopstaand aanzet, versnelt en demarreert, momenten waarbij je stevige rukken aan je stuur geeft.

Het bovenste gedeelte of de dragende structuur omvat de bovenbuis en de staande achtervork en is, in tegenstelling tot de dynamische structuur, geprofileerd en verfijnd. Dit deel dempt mee de trillingen van de grond. Het ULTRA EvoDynamic-frame is heel soepel vooraan en biedt een zithouding die de fiets extra comfortabel maakt tijdens het rijden.

2. Frame racefiets MACH: derde generatie power en snelheid

  • Gewicht van het frame: 1200 gram
  • Gewicht van de vork: 360 gram

frame racefiets mach

Het frame van de MACH is, net zoals de ULTRA, samengesteld uit twee aparte delen.

Het onderste deel of de dynamische structuur, die bestaat uit de vork, het balhoofd en het stuur, de diagonale framebuis, het bracket, de liggende achtervork en de uitvaleinden voor het achterwiel, is oversized om de stijfheid te verhogen. Dit frame is het ideale wapen om meer trapvermogen te ontwikkelen. Alles werd tot in de puntjes uitgekiend om nog harder te kunnen gaan op het vlakke. De energie die je op het stuur overbrengt wordt maximaal benut. Het frame is met andere woorden heel doeltreffend als je op vlakke stukken mee ronddraait in het peloton, maar wanneer de aankomstlijn in zicht is ontbindt het pas echt zijn duivels. De BTWIN MACH EVO POWER is synoniem met acceleratievermogen en demarragekracht.

Op het bovenste gedeelte of de dragende structuur, die bestaat uit de bovenbuis en de staande achtervork, is de zadelbuis verlengd om ze los te koppelen van de verbinding down tube/vorkbuis en zo de trillingen op te vangen. Ondanks de extreme trapstijfheid behoudt Mach EVO Power toch een zekere frontale soepelheid en een zitcomfort dat comfort over lange afstanden verzekert.

3. Frame racefiets ALUR: een stevig chassis met veel uithoudingsvermogen

  • Gewicht van het frame: ongeveer 1400 gram (bruto in maat M)
  • Gewicht van de vork: ongeveer 550 gram

frame racefiets alur

Het competitiegamma mag rekenen op een echt allroundframe, dat het zware wegdek van een Vlaamse koers aankan, maar evengoed geschikt is voor een aangenaam trainingstochtje van een paar uur. Eén enkel materiaal kan die belofte inlossen: aluminium, in combinatie met een krachtig concept: EVO Vario.
De vork is vervaardigd uit een composiet en heeft een aluminium balhoofdbuis en aluminium uitvaleinden. Het ALUR EvoVario-frame gedraagt zich heel gelijkvormig, zowel in het middengebergte als op wegen in slechte staat. In tegenstelling tot de carbonframes uit ons assortiment is dit frame minder stijf, om wielertoeristen van alle niveaus wat wils te bieden. Het ALUR EvoVario-frame is veelzijdig, de buizen zijn afgestemd op vermogens vanaf 150 watt.

Het frame is samengesteld uit een reeks buizen van variabele dikte, om het lichter te maken en het vooral steviger te maken aan de zones die het zwaarst op de proef worden gesteld. Het gebruikte materiaal is 6061-aluminium, met T4/ T6-warmtebehandeling. Daardoor ‘luistert’ het frame beter als je afzet op heuvelachtig terrein, en ook op het vlakke wordt het gedrag niet beknot door de relatieve soepelheid, waardoor je moeiteloos over slecht wegdek knalt.