Productcategorieën

Winkelmandje

Meest bekeken producten

Dit gamma sportvoedingsproducten met hoge dosissen is bedoelt voor de sporter die bewust bezig is met zijn prestaties, lichaam en voeding.
Bekijk alle producten

Meest recente artikels

Type what you are searching for:
Producten die profs écht gebruiken: doeltreffend, gedurfd & wetenschappelijk

Schrijf je in voor de maandelijkse nieuwsbrief

Met tips voor sporters om je zo goed mogelijk te adviseren. Je krijgt tips over voeding, training, materiaal en meer.
sportvoeding-olympische-spelen03-266x1692x

Wat eten en drinken op de dag van de wedstrijd?

Een goede voedingsstrategie de dag van de wedstrijd is essentieel voor een optimale prestatie! Start de dag met een licht verteerbaar ontbijt dat rijk is aan koolhydraten en de nodige

proteïnes bevat.

De voormiddag

1. Drink in de voormiddag zeker vast voldoende water om je vocht aan te vullen.
2. Als middagmaaltijd kies je voor een grote portie koolhydraten: witte pasta, witte rijst of quinoa.
3. Dit vul je aan met een kleine portie mager vlees of vis zoals kip of kabeljauw.
4. Opgelet: groenten eet je best niet voor de wedstrijd aangezien deze de vertering nadelig kunnen beïnvloeden.


Voor de wedstrijd

1. Een uur voor de start tot aan de start drink je zeker nog een halve liter tot een liter isotone drank.
2. Ten laatste een half uur voor de start eet je nog een muesli reep, banaan of andere energiereep.
3. Opgelet: eet absoluut geen gels voor halfweg wedstrijd!

 

Tijdens de wedstrijd

1. In het begin van de wedstrijd vast voedsel eten zoals energierepen, mueslirepen en banaan.
2. Pas wanneer je over de helft bent, grijp je naar de “snelle” suikers. Dit zijn de energie gelletjes.
3. De hoeveelheid suikers bepalen de tijd die je mag wachten voor een volgende portie energie gel.*
4. Bij normaal tot warm weer drink je om het half uur 1 drinkbus isotone drank. Wanneer het kouder is volstaat het om 1 drinkbus om de drie kwartier te drinken. Hoe meer je kan drinken, hoe beter.
5. In de finale, dus de laatste 45 à 30minuten, neem je een energie gel met cafeïne zoals de Neapharma Pro-Boost.

*Voorbeeld: Als je een Pro-Energy gel neemt bevat 1 zakje 27g koolhydraten. Je mag dus ± 30 min wachten vooraleer je het volgende eet. Hetzelfde geldt voor de Pro-Energy bars.

Algemene weetjes

  • Belangrijk: Tijdens de wedstrijd kan je lichaam maximaal 1-1.1g koolhydraten per minuut omzetten!
  • Enkele sneden wit brood met magere hesp of confituur, maïs cornflakes met magere melk en enkele stukken fruit.
  • Vergeet ook niet van voldoende te drinken, 2 l vocht per dag is een must om jouw koolhydraten te kunnen transporteren.

 

Deze producten heb je nodig tijdens de wedstrijd

  • Energie voor tijdens de wedstrijd: laag aan vet, lichtverteerbaar en maximale energie voor 20 minuten: Pro-Energy Bar
  • Energie voor tijdens de wedstrijd: 4 koolhydraten voor maximale energie en de perfecte mix om de vochtbalans op peil te houden
  • Snelle energie boost voor tijdens de wedstrijd: zeer snelle opname, lichtverteerbaar met een gemakkelijke opening

gmma-rond

Bekijk hier alle producten